مدلسازی پله گرد
مدلسازی پله گرد در تری دی مکس
در این آموزش مدلسازی پله گرد در تری دی مکس را با یک روش ساده یاد میگیریم.
قبل از شروع آموزش در وبسایت آکادمی مهندس شریفی عضو شوید و از آموزش های رایگان ما بهره مند شوید. همچنین در بخش دوره های آموزشی وبسایت ما پکیج های تخصصی و صفر تا صد نرم افزارهای پرکاربرد معماری نظیر تری دی مکس، ویری، فتوشاپ و تویین موشن در اختیار شما عزیزان قرار داده شده که میتوانید با تهیه آن ها با به روز ترین متدهای آموزشی این نرم افزار ها را یاد بگیرید و وارد بازار کار شوید.
شروع آموزش مدلسازی پله گرد در تری دی مکس:
ابتدا روی snap کلیک راست میکنیم و تیک Grid Point را فعال میکنیم. سپس در سربرگ Home Grid عدد گرید ها را روی 15 سانتی متر تنظیم میکنیم.
در نمای front به کمک line مقطع پله را ترسیم میکنیم. سپس به کمک rectangle مقطع نرده را ترسیم میکنیم.
مستطیل را به editable spline تبدیل میکنیم و به کمک outline از کل سگمنت ها به سمت داخل کپی میگیریم. به تعداد پله ها از این نرده با نگه داشتن shift کپی میگیریم.
دوباره به کمک line برای railing بالای نرده ها یک مسیر ترسیم میکنیم.
در ادامه مدلسازی پله گرد، برای خمش مناسب در پله، سگمنت ها را انتخاب میکنیم و به کمک divide ورتکس اضافه میکنیم. برای هر قسمت باید عدد divide را روی مقدار مناسب قرار دهید. همین کار را برای نرده بالا هم انجام میدهیم.
به کف پله یک extrude در حد 2 متر اعمال میکنیم. سپس نرده ها را به کمک attach multi به هم attach میکنیم و به آن هم یک extrude 2 سانتی اعمال میکنیم.
از نرده یک کپی برای سمت دیگر پله میگیریم. کف پله را به editable poly تبدیل میکنیم و نرده ها را به هم attach میکنیم.
در پایان یک مدیفایر bend به آن اعمال میکنیم و جهت و زاویه چرخش آن را تنظیم میکنیم.
برای یادگیری کامل تری دی مکس و مدلسازی میتوانید پکیج آرکی مکس را تهیه کنید. از اینکه در این آموزش با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم که این آموزش براتون مفید بوده باشه.
اگر سوال یا مشکلی داشتید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. ممنون از حمایت همیشگیتون. آکادمی شریفی
رویات رو طراحی کن و با طراحیت دنیا رو بساز.
آکادمی شریفی
برای دیدن آموزش های ما در اینستاگرام به پیج ما مراجعه کنید
دیدگاهتان را بنویسید