مدلینگ پاف لمسه کوبی
مدلینگ پاف لمسه کوبی
در این آموزش مدلینگ پاف لمسه کوبی در تری دی مکس را یاد میگیریم.
قبل از شروع آموزش در وبسایت آکادمی مهندس شریفی عضو شوید و از آموزش های رایگان ما بهره مند شوید. همچنین در بخش دوره های آموزشی وبسایت ما پکیج های تخصصی و صفر تا صد نرم افزارهای پرکاربرد معماری نظیر تری دی مکس، ویری، فتوشاپ و تویین موشن در اختیار شما عزیزان قرار داده شده که میتوانید با تهیه آن ها با به روز ترین متدهای آموزشی این نرم افزار ها را یاد بگیرید و وارد بازار کار شوید.
شروع آموزش مدلینگ پاف لمسه کوبی:
ابتدا یک باکس با ابعاد و تعداد سگمنت های مناسب ترسیم میکنیم و آن را به editable poly تبدیل میکنیم.
سپس در همه نما ها ورتکس ها را یک در میان انتخاب میکنیم، کلیک راست میکنیم و به کمک connect آن ها را به هم متصل میکنیم.
در unit setup در زیرمجموعه customize واحد اندازه گیری را روی سانتی متر تنظیم کنیم.
به ورتکس ها chamfer با مقدار مناسب مطابق تصویر زیر اعمال میکنیم.
پلیگان های ایجاد شده را انتخاب میکنیم و به آن bevel به سمت داخل اعمال میکنیم.
در ادامه مدلینگ پاف، ورتکس های داخلی را انتخاب میکنیم و به کمک weld و افزایش مقدار آن ورتکس ها را به یک ورتکس تبدیل میکنیم.
edge را انتخاب میکنیم و به کمک loop همه ورتکس های ایجاد شده را انتخاب میکنیم و به آن یک extrude با مقدار مناسب اعمال میکنیم.
یک مدیفایر meshsmooth به حجم اعمال میکنیم و آن را به editable poly تبدیل میکنیم.
به کمک edge ورتکس های اصلی را انتخاب میکنیم و creat shape from selection را انتخاب میکنیم. در shape ایجاد شده تیک های قسمت rendering را فعال میکنیم و ضخامت آن را تعیین میکنیم تا حالت دوخت ایجاد شود.
برای مدلینگ دکمه میتوانیم به کمک sphere یک گوی ترسیم کنیم و به کمک scale شکل آن را اصلاح کنیم. از آن کپی میگیریم و در جای مناسب قرار میدهیم.
برای یادگیری کامل تری دی مکس و مدلسازی میتوانید پکیج آرکی مکس را تهیه کنید. از اینکه در این آموزش با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم که این آموزش براتون مفید بوده باشه.
اگر سوال یا مشکلی داشتید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. ممنون از حمایت همیشگیتون. آکادمی شریفی
رویات رو طراحی کن و با طراحیت دنیا رو بساز.
آکادمی شریفی
برای دیدن آموزش های ما در اینستاگرام به پیج ما مراجعه کنید
دیدگاهتان را بنویسید