رندرینگ استودیویی در تری دی مکس
![آموزش تری دی مکس](https://3dsharifi.com/wp-content/uploads/2022/10/cover-16.jpg)
رندرینگ استودیویی در تری دی مکس
در این آموزش رندرینگ استودیویی در تری دی مکس را به ساده ترین روش ممکن یاد میگیریم. برای تنظیمات رندر به آموزش تنظیمات رندر مراجعه کنید.
قبل از شروع آموزش در وبسایت آکادمی مهندس شریفی عضو شوید و از آموزش های رایگان ما بهره مند شوید. همچنین در بخش دوره های آموزشی وبسایت ما پکیج های تخصصی و صفر تا صد نرم افزارهای پرکاربرد معماری نظیر تری دی مکس، ویری، فتوشاپ و تویین موشن در اختیار شما عزیزان قرار داده شده که میتوانید با تهیه آن ها با به روز ترین متدهای آموزشی این نرم افزار ها را یاد بگیرید و وارد بازار کار شوید.
شروع آموزش رندرینگ استودیویی در تری دی مکس:
برای شروع در سربرگ creat یک plane 5 در 5 ترسیم میکنیم و تعداد سگمنت های آن را روی 1 قرار میدهیم. سپس آن را به editable poly تبدیل میکنیم.
![آموزش تری دی مکس](https://3dsharifi.com/wp-content/uploads/2022/10/2-25.jpg)
![آموزش تری دی مکس](https://3dsharifi.com/wp-content/uploads/2022/10/1-24.jpg)
یکی از لبه ها را میگیریم و با نگه داشتن shift آن را به سمت بالا میکشیم و دوباره به همین روش آن را به سمت جلو میکشیم. سپس به لبه های داخلی chamfer میدهیم و تعداد سگمنت ها را بالا میبریم تا شکل ما نرم شود.
![آموزش تری دی مکس](https://3dsharifi.com/wp-content/uploads/2022/10/6-10.jpg)
![رندرینگ استودیویی](https://3dsharifi.com/wp-content/uploads/2022/10/5-18.jpg)
![آموزش تری دی مکس](https://3dsharifi.com/wp-content/uploads/2022/10/3-22.jpg)
![آموزش تری دی مکس](https://3dsharifi.com/wp-content/uploads/2022/10/4-20.jpg)
آبجکت را درون استودیو قرار میدهیم و به حجم آن یک متریال خام روشن نسبت میدهیم. سپس دوربین physical را انتخاب میکنیم و در زاویه مورد نظر ترسیم میکنیم.
![آموزش تری دی مکس](https://3dsharifi.com/wp-content/uploads/2022/10/9-13.jpg)
![آموزش تری دی مکس](https://3dsharifi.com/wp-content/uploads/2022/10/8-13.jpg)
![آموزش تری دی مکس](https://3dsharifi.com/wp-content/uploads/2022/10/1-25.jpg)
![رندرینگ استودیویی](https://3dsharifi.com/wp-content/uploads/2022/10/7-11.jpg)
در یکی از view port ها c را میزنیم تا به زاویه دوربین تبدیل شود و به کمک shift+f کادر دوربین را میتوانیم ببینیم. سپس دوربین را تنظیم میکنیم تا به زاویه مورد نظر برسیم.
![آموزش تری دی مکس](https://3dsharifi.com/wp-content/uploads/2022/10/10-12.jpg)
در ادامه رندرینگ استودیویی، اگر میخواهیم کادر ما به صورت مربع باشد در render setup و سربرگ common عدد image aspect را روی 1 قرار میدهیم. در قسمت render element نیز یک vraydenoiser اضافه میکنیم.
![آموزش تری دی مکس](https://3dsharifi.com/wp-content/uploads/2022/10/11-11.jpg)
![آموزش تری دی مکس](https://3dsharifi.com/wp-content/uploads/2022/10/12-12.jpg)
حتما در تنظیمات دوربین در قسمت exposure عدد target را روی 14 قرار میدهیم.
![آموزش تری دی مکس](https://3dsharifi.com/wp-content/uploads/2022/10/13-8.jpg)
در ادامه در نمای front یک vraylight در حالت plane ترسیم میکنیم و آن را به سمت سوژه میچرخانیم و بیرون کادر قرار میدهیم. در تنظیمات آن شدت multiplier را روی 250 قرار میدهیم.
![آموزش تری دی مکس](https://3dsharifi.com/wp-content/uploads/2022/10/15-3.jpg)
![رندرینگ استودیویی](https://3dsharifi.com/wp-content/uploads/2022/10/14-5.jpg)
سپس از آن یک کپی در حالت copy میگیریم و آن را به صورت مایل قرار میدهیم. mode آن را روی temperature قرار میدهیم و عدد آن را روی 5500 تنطیم میکنیم.
![آموزش تری دی مکس](https://3dsharifi.com/wp-content/uploads/2022/10/17-2.jpg)
![آموزش تری دی مکس](https://3dsharifi.com/wp-content/uploads/2022/10/16-3.jpg)
![آموزش تری دی مکس](https://3dsharifi.com/wp-content/uploads/2022/10/18-2.jpg)
در پایان رندرینگ استودیویی، میتوانیم رنگ استودیو را تغییر دهیم.
برای یادگیری کامل رندرینگ با ویری میتوانید پکیج ویری آرکی را تهیه کنید. از اینکه در این آموزش با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم که این آموزش براتون مفید بوده باشه.
اگر سوال یا مشکلی داشتید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. ممنون از حمایت همیشگیتون. آکادمی شریفی
رویات رو طراحی کن و با طراحیت دنیا رو بساز.
آکادمی شریفی
برای دیدن آموزش های ما در اینستاگرام به پیج ما مراجعه کنید
دیدگاهتان را بنویسید